›› Home ›› Nieuws

Persbericht stad: Stad en UNIZO zetten 'Sterkmakers' in voor coaching van ondernemers

9 november 2022

Onder het motto 'Samen maken we de markt van morgen!' heeft de stad Sint-Niklaas samen met UNIZO Oost-Vlaanderen een coachingtraject voor ondernemers uitgetekend. 'Sterkmakers' heet dat traject, waarbij bedreven ondernemerscoaches van UNIZO starters, groeiers en ondernemers ondersteunen met individuele opleiding en vorming. Daarbij neemt de stad liefst 90 procent van de kostprijs van deze uitgebreide coaching op zich.

De stad en UNIZO Oost-Vlaanderen stelden maandag 'Sterkmakers' in primeur voor tijdens de tweede editie van De Kern, het nieuwe horeca- en handelaarsoverleg. 'Sterkmakers' is een individueel coachingtraject voor handelaars en horeca-uitbaters in het focusgebied van Sint-Niklaas. Tijdens dit traject met doorgewinterde ondernemerscoaches van UNIZO, of de 'Sterkmakers', krijgen ze vernieuwende ideeën, strategische oogopeners, financiële inzichten en nog veel meer aangereikt. De coaches willen positief inspireren en een persoonlijk ondernemersklankbord zijn.

"Gericht en efficiënt advies"
Schepen voor Lokale Economie Ine Somers: "Ben je een starter, groeier of een ervaren ondernemer? Je staat er niet alleen voor in Sint-Niklaas. In het zeer uitdagende ondernemersklimaat van vandaag kunnen handelaars en horeca-uitbaters een klankbord gebruiken, iemand die mee nadenkt over de toekomst, die mee een gepersonaliseerd actieplan voor de onderneming opmaakt. Daarom werkten we samen met UNIZO dit interessante voorstel uit, om onze ondernemers te ondersteunen met gericht en efficiënt advies van heel ervaren coaches."

Vijf uur coaching
Het traject is goed voor vijf uur individuele coaching op maat van de onderneming. Deelnemers kiezen tijdens een intakegesprek de gepaste invalshoek voor hun onderneming om op verder te werken. Dat kan gaan van financiën, marketing, communicatie en klantenwerving tot interne organisatie, timemanagement, personeel en digitalisering. Met de Sterkmakers van UNIZO maken ze een grondige check-up van hun onderneming en bekijken ze hoe ze zich kunnen versterken, om tot een gepersonaliseerd actieplan te komen om mee aan de slag te gaan.

De stad neemt maar liefst 90 procent van de kostprijs op zich. Deelnemers betalen slechts 76 EUR (excl. btw). In eerste instantie is dit traject voor handelaars en horeca-uitbaters in het focusgebied van Sint-Niklaas. Wie niet bij deze doelgroep hoort maar toch interesse heeft, kan contact opnemen met de stadsdienst economie. Het aanbod is geldig voor leden én niet-leden van UNIZO.

Meer info: www.ondernemeninsintniklaas.be